طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل

0
964
طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل
طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل

برای ایجاد تغییرات چشم گیر و جذاب در دکور سرویس بهداشتی از جزئیات شروع کنید، شاید از نظرتان جزئیات مهم نباشد اما مطمئن باشید جزئیات یک طرح، خالق زیبایی آن هستند.

طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل : در زمان های گذشته طراحی دکوراسیون داخلی حمام و سرویس بهداشتی از اهمیت زیادی برخوردار نبود ولی امروزه با گسترش علم و تکنولوژی طراحی زیبا و کاربردی برای دکوراسیون سرویس بهداشتی و حمام از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار شده است. به طور کلی سرویس بهداشتی یکی از مهجورترین نقاط فضای داخلی هر خانه ای محسوب میشود. اما امروزه اهمیت فضای سرویس بهداشتی و طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی کمتر از سایر فضاهای داخلی منزل نیست، و نحوه طراحی دکوراسیون داخلی آن را میتوان نشان دهنده میزان اهمیت شما به آسایش و بهداشت در خانواده دانست.  طراحی داخلی سرویس بهداشتی باید علاوه بر در نظر گرفتن زیبایی و رعایت اصول بهداشتی، حس آرامش را نیز در بر داشته باشد. در نگاه اول تزئین و طراحی دکوراسیون سرویس بهداشتی ممکن است سخت و چالش برانگیز به نظر آید. اما این مکان ها میتوانند با یک طراحی خلاقاته نمایی متفاوت از منزل شما را به نمایش بگذارند.
طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل
طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل

نکات مهم طراحی سرویس بهداشتی

☆ با استفاده از آینه در دکوراسیون سرویس بهداشتی میتوانید به سادگی فضای خود را دو برابر کنید. تصویر درون آینه به فضای شما عمق میدهد و کمک میکند تا شما احساس بهتری در آن فضا داشته باشید؛ و فضا را نیز روشن تر میکند.

☆ در مورد مسئله بسیار مهم نورپردازی در سرویس بهداشتی هم بسیار دقت کنید که نور کافی برای مشاهده دقیق پوست و مو در آینه فراهم شود؛ و اینکه تاثیر نور بدون ایجاد سایه باشد تا از مشاهده دشوار محیط جلوگیری نماید و دیدی خوشایند از صورت ایجاد کند؛ و آخر اینکه کیفیت رنگ نور لامپ انتخاب شده باید مناسب باشد تا پوست را به شکل بهتری نشان دهد.

☆ درب سرویس بهداشتی باید علاوه بر مقاوم بودن در برابر آب، عایق صدا نیز باشد. ارتفاع سقف های کوتاه، حسی از دنج بودن و خلوت را برمی انگیزند.در مورد پوشش سقف بهتر است از رنگ روغن و متریال ضد آب استفاده شود.

☆ برای سرویس های بهداشتی با فضای بزرگ می توانید از ترکیب رنگ های روشن و تیره استفاده کنید که این ترکیب های رنگی می توانند فضای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی شما را لوکس و متفاوت تر نشان دهند.برای سرویس های بهداشتی با فضای بزرگ می توانید از ترکیب رنگ های روشن و تیره استفاده کنید که این ترکیب های رنگی می توانند فضای دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی شما را لوکس و متفاوت تر نشان دهند.

طراحی دکوراسیون توالت

☆ اصولا باید توالت با در ورودی خانه ارتباط مستقیم داشته و با فضاهای دیگر خانه ارتباط غیر مستقیم داشته باشد. مکان قرارگیری روشویی معمولا نزدیک به درب توالت است. محل قرارگیری دستمال کاغذی توالت فرنگی یا ایرانی باید طوری طراحی شود که در معرض ترشح آب نباشد. تمام وسایل داخل توالت از جمله کاشی ، فلاش تانک ، شیرآلات و حتی سطل زباله ، به دلیل رعایت مسائل بهداشتی بایستی رنگ روشن باشند.

☆ با افزودن کاشی های زیبا و جذاب در توالت میتوانید جذابیت چشمگیری به سرویس بهداشتی تان بدهید. امروزه دیگر در اجرا وطراحی دکوراسیون توالت از پایین تا بالا را کاشی کاری نمیکنند و فقط قسمت های خاصی را کاشی کاری میکنند و توصیه میشود که شما هم این کار را انجام دهید و مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.

طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل
طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل

 طراحی دکوراسیون حمام

☆ اگرچه حمام مکانی خصوصی است و به ندرت پیش می آید که شخصی خارج از اعضای خانواده از آن استفاده کند اما باید بدانیم که طراحی ایده آل برای دکوراسیون داخلی حمام در تمام خانه ها مهم است و باید به آن اهمیت داد. طراحی و ساخت یک حمام زیبا که از لحاظ کارایی و ذخیره سازی در سطح مناسبی قرار بگیرد چیزی است که اکثر خانواده ها و مالکان آپارتمان ها به آن نیاز دارند.

☆ اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی حمام تنها در زیبایی آن خلاصه نمیشود. مهم است که در هنگام نظافت دارای محیطی الهام بخش و آرام باشیم تا با دوری از تنش های روزانه بتوانیم روح خود را نیز شستشو دهیم.

▪ سبک مینیمالیستی برای سرویس بهداشتی : دکوراسیون مینیمالیستی یکی از سبکهای محبوب در دکوراسیون داخلی مدرن است که اجرای این سبک در طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل حمام و دستشویی ایده ای خلاقانه نیازدارد. در سبک مینیمالیستی هنگام انتخاب رنگ بی پروا باشید. حتی مدرن ترین خانه های مینیمالی هم می توانند با رنگ ها کنار بیایند. درست است که در خانه های ساده گرا باید رنگ ها خنثی انتخاب شوند اما گاهی با انتخاب یک رنگ مناسب می شود سادگی را بیشتر به رخ کشید. بد نیست یک جهش رنگی در حمام داشته باشید؛ رنگی متفاوت و مکمل. با توجه به این نکته که رنگ ها باید ساده و در عین حال نافذ باشند و استرس بصری به چشم ها وارد نکنند، استفاده از رنگ های طبیعی مانند قهوه ای، برنز و سبز مناسب است. یک دیوار کاشیکاری رنگی این روزها از مشخصه های یک دستشویی مینیمال است، طرح های مینیمال و مدرن برای سرویس بهداشتی : طرح های مینیمال و مدرن ، چشم نواز و آرامش بخش هستند و در بسیاری از حمام ها و سرویس های بهداشتی شاهده بهره گیری از این سبک ها هستیم . خطوط ساده ، دکوراسیونی ساده را به وجود می آورند و این چنین فضاهایی به دور از هر گونه بی نظمی هستند . انسان با وجود چنین فضاهایی می تواند یک روز خوب را شروع و یا با خوابی سبک ، روز را به پایان برساند . بنابراین به دلیل همین زیبایی های کوچک ، نیازی به جزییات اضافه و غیرضروری نداریم.

طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل
طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل

☆ در سبک مینیمال یا کمینه گرا نیازی نیست که همه چیز را مخفی کنید .  شاید گاهی نیاز باشد لوازم آرایش و بهداشتی را در جایی به نمایش بگذارید . مثلا در قفسه های چوبی.

☆ گیاهان ، خطوط ساده را در طراحی یک حمام مینیمال ، نرم و روان می کنند.

☆ حمام های مینیمالیسم معاصر برخلاف کمبود لوازم و ملحقات، جنبه بصری قوی ای دارند. فرم های مکعب گونه در سرویس بهداشتی جدید غیر قابل پیش بینی و منحصر به فرد هستند .

☆ طرح حمام های مینیمال آینده ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسند، چون همه چیز در نهایت سادگی و خلوتی است.

☆ حمام های مینیمال جدید سزاوار نورپردازی های زیبا هستند . و نورپردازی زیاد در این سبک زیاد کاربرد دارد.

☆ با اضافه کردن المان های طبیعی مثل پنجره به یک حمام لوکس مینیمال می توانیم حس یک فضای طبیعی را نیز ایجاد کنیم. مثل یک چشمه طبیعی.

☆ یک سرویس بهداشتی تماما سفید به سبک مینیمال می تواند کمی گرم تر دیده شود. در این سبک نور های زرد  LED می تواند این امر را محقق کند. و علاوه بر رنگ سفید دیوار، کف و سقف با ایجاد نور این فضا گرم تر و بزرگ تر خواهد بود.

طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل
طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل

☆ گاهی جدا از هر انتخابی، مینیمالیسم یک التزام و ضرورت برای فضاست . مثلا یک حمام کوچک و نقلی با لوازم فشرده به هم را این سبک آن را به فضایی بزرگ و دوست داشتنی تبدیل می کند.

▪ سبک مدرن : طرح های داخلی مدرن شامل بسیاری از سبک های مختلف نظیر  روستایی، صنعتی، مینیمالیسم، اصیل یا سنتی میباشد که هر کدام دارای ویژگی ها و مزایای منحصر بفرد خود هستند. طراحی مدرن برای طراحی داخلی سرویس بهداشتی خیلی مناسب است، رنگهای ساده و خنثی به آن زیبایی خاصی می بخشد. قرار دادن گلدان ها و گل های زیبا در فضای سرویس بهداشتی در سبک مدرن می توانند تغییرات مثبتی را ایجاد کنند. و به فضای خنثی مدرن روح بدهد و علاوه بر این مشاهده گل های زیبا و رنگارنگ بر روی روحیه افراد خانواده می توانند تاثیرگذار باشند.

☆ یک طرح دیگر از دکوراسیون سرویس بهداشتی مدرن با باکسی از نور و لوازم مربوط به آن است ،که در قسمت بالای روشویی نصیب می شود در این باکس وسایل بهداشتی را می توان جا داد.

☆ در حمام میتوان، کابینت برای قفسه لباس های کثیف و ماشین لباس شویی برای شستن لباس ها در نظر گرفته شود. که بنظر خیلی ایده آل است.

☆ سبک حمام های مدرن اغلب به گونه ای هستند که انگار همه چیز مخفی شده است . اما می توان در این فضا، درهای شیشه ای دودی ، دوش ، سرویس و گنجه بزرگ  که از دستمال و حوله پر شده را طراحی کرد تا این فضا را شلوغ تر نشان دهیم.

☆ دکوراسیون سرویس بهداشتی مدرن با ابعاد کوچک نیز وجود دارند . در چنین فضای کوچکی نیازی نیست برای داشتن سرویس بهداشتی زیبا فضای خالی پراکنده و پخشی داشته باشید .

طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل
طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل

ایده های ارزان برای تغییر دکوراسیون سرویس بهداشتی

▪ قفسه های دیواری در حمام نصب کنید : در فضای سرویس بهداشتی باید برخی قفسه ها وجود داشته باشند ، زیرا وسایلی که به آن زیاد نیاز دارید و زیاد استفاده می کنید را در آن قرار دهید و دیگر برای استفاده از آن مسافت زیادی را نپیمایید.

▪ افزودن کاشی و سینک ظرفشویی : با افزودن کاشی های زیبا و جذاب در سرویس بهداشتی می توانید جذابیت چشمگیری به سرویس بهداشتی تان بدهید . امروزه دیگر در سرویس های بهداشتی از پایین تا بالا را کاشی کاری نمی کنند و فقط قسمت های خاصی را (همانند تصاویر پایین) کاشی کاری می کنند و توصیه می شود که شما هم این کار را انجام دهید و مطمین باشید که پشیمان نخواهید شد.

▪ نونوار کردن حرفه ای کردن سرویس بهداشتی : امروزه نو نمایی کردن سرویس بهداشتی یکی از کارهایی می باشد که هر شخصی برای مدرن کردن یا مدرن نشان دادن سرویس بهداشتی و دیگر قسمت های خانه انجام می دهد . با این طریق شما می توانید یک فضایی که قبل از طراحی بسیار کسل کننده بود را به یک فضای مدرن و چشم نوازی را به وجود بیاوریم. شما می توانید در فضای اضافه سرویس بهداشتی کمد هایی برای ذخیره سازی وسایلی که زیاد استفاده می کنید ، درست کنید.

طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل
طراحی داخلی سرویس بهداشتی منزل

▪ روشنایی : از طریق چراغ های مناسب و مطلوب می توانید به سرویس بهداشتی خود جلوه و درخششی خاص بدهید که هرکسی را مجذوب خود کند. برای نصب این چراغ ها بهتر است که جایگاه چراغ را در بالای آینه قرار دهید و هم می توانید در مرکز سقف قرار دهید. در انتخاب چراغ تمام سعی خود را بکنید چراغی که خریداری می کنید برای فضای اتاق مناسب باشد و بتواند نوردهی بالا و مناسبی داشته باشد.

▪ پرده : با افزودن پرده در اتاق ها از جمله در سرویس بهداشتی هم به زیبایی اتاق کمک می کنید و هم در روز نور آفتاب شما را اذیت نخواهد کرد . برای انتخاب پرده شما می توانید از کرکره های آلومینیومی زد زنگ استفاده کنید که این پرده ها برای حمام بسیار مناسب می باشد.

هر دوی این سبکها بسیار مناسب هستند برای دکوراسیون داخلی سرویس بهداشتی منزل تان، هر کدام تفاوتهای زیبای خود را دارند، به هر حال انتخاب هر یک  بر میگردد به سلیقه ی شخص تان.

▪▪▪ اگر خانه ایی که شما در آن زندگی می کنید ، یا برای شما باشد یا اجاره ایی باشد ، می توانید با کمترین هزینه سرویس بهداشتی را به گونه ایی تزیین کنید که جلوه ایی جذاب داشته باشد.  ▪▪▪ سپاس از نگاه پر مهرتان

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید